Zavedení systému řízení kvality
Vláda České republiky vyjádřila své přesvědčení o potřebnosti zabývat se problematikou zvyšování řízení kvality na úrovni státní služby a o důležitosti nastolení cesty k trvalému zlepšování v oblasti kvality ve služebních úřadech již v roce 2014, a to schválením Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014–2020. Jeho realizací byly uskutečněny postupné kroky, od schválení Metodiky zavádění řízení kvality ve služebních úřadech v roce 2017, až po schválení Metodického pokynu v roce 2018. Vláda potvrdila důležitost a významnost těchto aktivit schválením koncepce Klientsky orientovaná veřejná správa 2030 a Akčního plánu na léta 2021-2023 ke koncepci Klientsky orientovaná veřejná správa 2030
Metodický pokyn definuje obsah minimální míry kvality zaváděné ve služebních úřadech, a to v rámci tzv. kritérií zlepšování. Kritéria zlepšování jsou definována v souladu s vládou přijatou Metodikou v pěti oblastech a jejich cílem je zavést vybrané principy řízení kvality nad rámec implementace zákona o státní službě.
Jde o těchto 5 oblastí: Řízení úřadu, Strategické plánování a řízení, Řízení lidských zdrojů, Řízení partnerství, Výsledky výkonnosti úřadu
Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje získala osvědčení o úspěšné implementaci požadavků Metodického pokynu pro řízení kvality ve služebních úřadech do praxe úřadu.
OSVĚDČENÍ (PDF)